INOVAČNÉ VZDELÁVANIE
Mnemotechniky a myšlienkové mapy vo vyučovaní
Hlavným cieľom programu inovačného vzdelávanie je rozvinúť učiteľské kompetencie v schopnosti aplikovať mnemotechniky a myšlienkové mapy do yvučovacieho procesu, osvojiť si voľne dostupné online nástroje v digitálnom prostredí. Program sa sústredí na osvojovanie mnemotechník a tvorenie myšlienkových máp, ktoré pomáhajú žiakom efektívnejšie organizovať informácie, zlepšovať pamäť a dosahovať hlbšie porozumenie učiva. Tieto metódy podporujú kritické myslenie, stimulujú kreativitu a rozvíjajú základné kognitívne schopnosti.
Vzdelávanie poskytne pedagógom:
- mnemotechniky a metódy, ktoré môže pedagóg implementovať do vyučovania, aby pomohli žiakom a študentom lepšie si zapamätať informácie
- vyskúšanie si myšlienkového mapovania ako vizuálneho nástroja na organizovania a prepájania informácií
- usmernenie, ako zapojiť techniky myšlienkového mapovania pre podporu kritického myslenia, porozumenia učiva a kreatívneho vyjadrovania sa medzi žiakmi
- inovatívne prístupy, hry a aktivity, ktoré podporujú aktívnu účasť a zlepšujú schopnosť študentov pamätať si informácie
- vizualizačné techniky na zlepšenie učenia a pamäti
- praktické stratégie a cvičenia, ktoré pomôžu študentom vytvárať živé asociácie a spojenia s obsahom, ktorý sa učia
Stratégie: naratívne učenie, metóda Loci, tvorba skratky, aliteračné mnemotechniky, obrátená výučba, pojmové a myšlienkové mapy, metakognícia, učebné štýly, Kolbov cyklus učenia, vizualizácia, storytelling
Cieľovú skupinu inovačného vzdelávania tvoria nasledujúce kategórie a podkategórie pedagogických zamestnancov:
1. Učiteľ
a) učiteľ prvého stupňa základnej školy
b) učiteľ druhého stupňa základnej školy
c) učiteľ strednej školy
d) učiteľ základnej umeleckej školy
e) učiteľ jazykovej školy
2. Vychovávateľ
3. Pedagogický asistent
4. Školský špeciálny pedagóg
Rozsah inovačného vzdelávania: 50 hodín. Ak ide o formu vzdelávania s lektormi – (25 hodín – online naživo s lektormi, 25 hodín dištančne – samostatná práca)
Vzdelávanie formou samoštúdia prebieha vlastným tempom. Po úhrade faktúry získate kompletné študijné materiály a prístupové odkazy. Záverečnú prácu môžete odovzdať v termíne, ktorý si zvolíte podľa svojich časových možností.
Podmienky pre zaradenie uchádzačov na inovačné vzdelávanie:
Prihlasovanie na vzdelávanie sa realizuje vyplnením elektronického formulára a papierovej prihlášky, ktorú si uchádzač stiahne vo formáte PDF zo spätného potvrdzujúceho mailu po odoslaní elektronickej prihlášky. Súčasťou prihlášky je potvrdenie riaditeľa školy resp. zriaďovateľa o správnosti uvedených údajov v prihláške vrátane zaradenia zamestnanca do kategórie alebo podkategórie. Oznámenie o zaradení alebo nezaradení na vzdelávanie bude uchádzačom oznámené mailom.
Spôsob ukončenia vzdelávania:
Inovačné vzdelávanie podľa § 56 ods. 1 zákona č. 138/2019 Z. z. sa ukončuje záverečnou prezentáciou pred trojčlennou komisiou, ktorú vymenoval štatutárny orgán poskytovateľa. Ukončenie vzdelávania prebieha formou prezentácie – vypracovaného písomného záverečného výstupu, ktorým je súbor vzdelávacích aktivít z obsahu vzdelávania.
Na základe protokolu o úspešnej prezentácií poskytovateľ vydá pedagogickému zamestnancovi osvedčenie o inovačnom vzdelávaní.
Po úspešnom ukončení vzdelávania si účastník vzdelávania môže uplatniť 3% príplatok v rámci profesijného rozvoja.
Cena za 50 hodinový program: 120€
Žiadame Vás o dôkladnú kontrolu údajov na prihláške. Údaje sú podkladom na vystavenie osvedčenia o absolvovaní inovačného vzdelávania.
