INOVAČNÉ VZDELÁVANIE
Čitateľské stratégie na rozvíjanie kritického myslenia
Hlavným cieľom programu inovačného vzdelávania je rozšíriť a prehĺbiť učiteľské kompetencie v oblasti rozvoja čitateľskej gramotnosti prostredníctvom metakognitívnych čitateľských stratégií. Účastníci vzdelávania si osvoja metódy a postupy, ktoré podporujú porozumenie textu, rozvíjajú schopnosť žiakov premýšľať o vlastnom procese čítania a učia ich plánovať, monitorovať a hodnotiť svoje čitateľské porozumenie. Tieto stratégie zároveň zvyšujú samostatnosť žiakov a vedú ich k celoživotnému učeniu.
V rámci vzdelávania sa absolventi naučia používať rôzne metakognitívne stratégie, ako sú 3P stratégia, stratégia RAP, čítanie medzi riadkami, story map, book report, čitateľské kruhy, či silueta literárnej postavy. Pozornosť sa bude venovať aj možnostiam využitia online nástrojov na podporu čitateľskej gramotnosti a zapojeniu aktivít do prezenčného aj dištančného vzdelávania. Výstupom zo vzdelávania sú metodické materiály a vzorové aktivity, ktoré účastníci vytvoria a ktoré môžu priamo využiť vo svojej pedagogickej praxi.
Obsah vzdelávania: metakognitívne čitateľské stratégie a ich aplikácia vo vyučovaní, prepojenie čítania s kritickým a tvorivým myslením, práca s textom a jeho interpretácia, online nástroje na rozvoj čitateľskej gramotnosti, príklady dobrej praxe a modelové aktivity.
Cieľovú skupinu inovačného vzdelávania tvoria nasledujúce kategórie a podkategórie pedagogických zamestnancov:
1. Učiteľ
a) učiteľ druhého stupňa základnej školy,
b) učiteľ strednej školy,
c) učiteľ jazykovej školy,
2. Vychovávateľ
3. Pedagogický asistent
4. Školský špeciálny pedagóg
Rozsah inovačného vzdelávania: 50 hodín.
Vzdelávanie formou samoštúdia prebieha vlastným tempom. Po úhrade faktúry získate kompletné študijné materiály a prístupové odkazy. Záverečnú prácu môžete odovzdať v termíne, ktorý si zvolíte podľa svojich časových možností.
Podmienky pre zaradenie uchádzačov na inovačné vzdelávanie:
Prihlasovanie na vzdelávanie sa realizuje vyplnením elektronického formulára a papierovej prihlášky, ktorú si uchádzač stiahne vo formáte PDF zo spätného potvrdzujúceho mailu po odoslaní elektronickej prihlášky. Súčasťou prihlášky je potvrdenie riaditeľa školy resp. zriaďovateľa o správnosti uvedených údajov v prihláške vrátane zaradenia zamestnanca do kategórie alebo podkategórie. Oznámenie o zaradení alebo nezaradení na vzdelávanie bude uchádzačom oznámené mailom.
Spôsob ukončenia vzdelávania:
Inovačné vzdelávanie podľa § 56 ods. 1 zákona č. 138/2019 Z. z. sa ukončuje záverečnou prezentáciou pred trojčlennou komisiou, ktorú vymenoval štatutárny orgán poskytovateľa. Ukončenie vzdelávania prebieha formou prezentácie – vypracovaného písomného záverečného výstupu, ktorým je súbor vzdelávacích aktivít z obsahu vzdelávania.
Na základe protokolu o úspešnej prezentácií poskytovateľ vydá pedagogickému zamestnancovi osvedčenie o inovačnom vzdelávaní.
Po úspešnom ukončení vzdelávania si účastník vzdelávania môže uplatniť 3% príplatok v rámci profesijného rozvoja.
Cena za 50 hodinový program: 120€
Žiadame Vás o dôkladnú kontrolu údajov na prihláške. Údaje sú podkladom na vystavenie osvedčenia o absolvovaní inovačného vzdelávania.